Friday, December 7, 2012

KEBENARAN AL-QURAN DI PUNCAK EVEREST


Bukti Kebenaran Al Quran Di Puncak Everest

Berdasarkan kajian , gunung Everest ni dulunya bukanlah gunung , tapi dasar laut . 

Lebih 60 juta tahun dulu , berlaku pergerakan plat tiktonik bumi yang bergerak sepanjang masa dan akhirnya bertembung . Akibatnya , satu plat terangkat ke atas , satu lagi ke bawah . Dari plat yang menungkah berterusan itulah akhirnya terbentuk gunung Everest dan gunung – gunung lain .

Satu fakta menarik tentang gunung ialah Allah jadikan sebagai pengimbang berat kepada bumi . Sebab itulah gunung ada di seluruh benua , diimbangkan pula dengan lembah , datarnya serta lurah disekitarnya . Ia memasak bumi dengan kekuatannya .Ini menyebabkan berat planet bumi terus seimbang pada setiap sisi , menyebabkan tetap beredar sejajar pada orbitnya .

Allah berfirman dalam surah al – An ‘am : 88

” Engkau melihat gunung – gunung itu , engkau menyangka ia tetap ditempatnya , padahal ia bergerak seperti jalannya awan . ( Demikianlah ) perbuatan Allah yang membuat dengan kukuh tiap – tiap sesuatu , sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang kamu kerjakan . “ 

Ternyata , apa yang dinyatakan oleh al – Quran adalah benar dan dibuktikan pula oleh kajian sains dan geologi . Tapi apakah yang berlaku pada Rasulullah apabila menyatakan kebenaran itu 1,400 tahun dahulu ? Baginda dianggap manusia gila !

Bukan itu sahaja , kajian – kajian sains turut membuktikan , daratan ini satu ketika dahulu bercantum , kemudiannya berpecah dan bergerak hingga terbentuk benua serta lautan yang ada pada hari ini .

Rakaman satelite turut membuktikan Jazirah Arab serta gunung ganangnya didapati bergerak mendekati Iran beberapa sentimeter setiap tahun . Sedangkan , lebih 5 juta tahun lalu , Jazirah Arab bergerak memisahkan diri dari Afrika lalu membentuk Laut Merah .

Didapati juga pantai timur dan selatan Somalia kini dalam proses pemisahan dan telah membentuk lembah belah yang membujur ke selatan melalui deretan danau Afrika . Kepingan tiktonik benua Australia juga sedang bergerak ke arah utara dengan kelajuan 6 sentimeter / tahun .

Bukankah penemuan – penemuan sains serta geologi ini membuktikan al – Quran itu benar , sedangkan kebenaran itu hanya baru diketahui oleh ahli sains selepas 1,400 tahun Rasulullah mengungkapkannya ?

Tuesday, December 4, 2012

"Maafkan Kami Gaza & Syria" FROM UAI


FULL Puisi Dari Ustaz Azhar Idrus.
"Maafkan Kami Gaza & Syria"

video

Derita kita
Derita kita menanti..majunya negara
Derita kita kerana jualan di kedai yang kurang memberansangkan
Derita kita belum dapat bantuan subsidi
Derita kita kerana anak tidak lulus periksa

Derita mereka apabila anak-anak mereka menjadi kubu daripada Ditembusi oleh peluru peluru yahudi yang merobek kulit
Mengeluarkan isi perut anak-anak kecil yang tidak berdosa.
Itulah derita para ibu di bumi Gaza..

Para ibu di negara kita..
Derita belum sempat membeli gelang baru
Belum sempat membeli rantai baru
Belum sempat menempah siap pakaian baru
Samakah kita dengan mereka???

Bumi gaza...2012..
Menjadi tontonan cerita perang dalam televisyen setiap umat Islam yang jumlahnya berbilion-bilion..

Wahai Gaza..
Kami saudara kamu
Seagama dengan mu
Kami lelaki-lelaki sekuat mu juga
Kami memohon ampun kepada mu wahai gaza

Kami memohon ampun kepada mu wahai Syria
kerana kami tidak menghantar kereta-kereta kebal kami
yang hanya kami gunakan pada hari kemerdekaan

Minta maaf wahai rakyat Palestin, Syria
Kami ada tentera, tetapi kami tidak mampu pergi kepada kamu
Mohon kemaafan banyak-banyak
Kami hanya menjadi penonton
di mana darah-darah anak mu,isteri-isteri mu jatuh
Titisan demi titisan di atas bumi yang sangat suci

Wahai Gaza
Walaupun kami tidak dapat pergi dengan jasad
Terimakan lah juga roh kami untuk bersemadi bersama para Syuhadamu

Wahai Syria
Walaupun kami tidak sempat untuk berperang bersamamu
Terimalah nyawa kami untuk terus menguatkan jasad-jasda kamu Melawan segala yang jadi musuh Allah

Wahai Gaza
Wahai Palestin
Wahai Syria
maafkan kami
Terima lah doa daripada kami
dan sudilah kiranya roh-roh kami bersemadi bersama jasad-jasadmu.

Saturday, December 1, 2012

AKIBAT SOMBONG PADA ALLAH

Akibat Sombong Dan Angkuh dengan ALLAH SWT !

✦ Orang yang membina kapal Titanic ditanya, Sejauh manakah selamatnya kapal Titanic ini? Dengan nada yang egois, dia berkata “Tidak ada Tuhan yang boleh tenggelamkan kapal ini”
& Kita semua tahu apa yang berlaku kepada Titanic!

✦ Presiden Brazil Tancredo Neves semasa kempen pilihan raya berkata beliau mendapat 500,000 undi daripada parti itu dan berkata tidak ada Tuhan yang boleh menjauhkannya dari jawatan presiden.
Beliau mendapat undi tetapi dia jatuh sakit dan meninggal dunia sehari sebelum menjadi presiden!

✦ Cazuza, penyanyi Brazil & penyair, semasa persembahan beliau merokok dan menghembuskan asap rokok tersebut sambil berkata ”Tuhan ini untuk anda”
Beliau meninggal dunia pada usia 32 akibat Kanser paru-paru dengan cara yang mengerikan!

Dalam surah (Al-Isra' 17:37) ALLAH SWT berfirman :-

وَلَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّكَ لَن تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا

Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, kerana sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung..

Thursday, November 22, 2012

KEAJAIBAN PEPERANGAN DI BUMI GAZA



Allahuakhbar! Keajaiban di Peperangan Gaza



Ini kisah benar yang diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu.


Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza : 


Peristiwa 1

Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!

Peristiwa 2

Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangakan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???

Peristiwa 3

Tentera Yahudi yang buta setelah serangan berkata mereka tiba-tiba dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yang melakukannya.

Peristiwa 4

Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik! Allahu Akhbar!

Peristiwa 5

Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel !

Peristiwa 6

Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!". MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?

Itulah serba sedikit dari kisah takjub yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui. 



Allahu Akbar!!!
sama2 lah kita terus berdoa untuk bumi Gaza...
senjata umat islam itu adalah DOA...

Saturday, November 17, 2012

TATAPAN DOA BUAT GAZA

Assalamualaikum..^^
Rasa sedih bila dengar isu yg berlaku di Gaza...
tapi apa kan daya...
kalau nak bangkitkan kisah, terlampau panjang ceritanya....
kita di Malaysia senang2, rilex2, happy2...
tapi pernah x kita fikir bagaimana rasa rakyat disana waktu ini...
Hafiez seru semua warga islam...
untuk sama2 berdoa agar negara2 islam sentiasa aman damai...
selamatkanlah bumi Gaza....
nak doa pun susah ke????
kalau nk suruh pergi berperang....
memang fikir dua kali lah kan.....
jom baca doa dibawah nie....


Cuma dalam 1 minit, mari kita berdoa utk mereka. Mereka adalah saudara kita. Mereka memerlukan kita.
Doa adalah perkara yg sangat bernilai utk mereka. Ikatan dari hati ke hati membuatkan kita bersama mereka.

Sekurang-kurangnya, suatu hari, jika kita berada dalam situasi mereka (nauzubillah), mereka membuat perkara yg sama utk kita. Pd masa itu, kita akan mula menghargai makna PERSAUDARAAN.

Ingati mereka dalam doa kita. In shaa Allah.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even just one minute, lets pray for them. They're all our muslim brothers and sisters. They need us. 
Dua is the most valuable things for them. Sign from heart to heart we're all with them.

At least, one day, we're in that situation (nauzubillah) they will do the same thing to us. And that time, we start to appreciate the meaning of PERSAUDARAAN.

Remember them in our Dua. InsyaAllah.


Wassalam....moga bumi Gaza dlam keadaan yg aman....
sesungguhnya kematian mereka adalah shahid di mata Allah....
Allah Maha Besar....

Friday, November 16, 2012

KEMBARA LAMBORGHINI

Assalammualaikum semua warga viewer....
Hari nie Hafiez nk wat entry yg best...
entry apa yea????
hehehee...jeng...jeng...jeng...
nie dia, entry pasal konvoi lamborghini....

on the way nak g amik t-shirt 
untuk larian kitar semula 2012...
yg akan berlangsung esok...
di Taman Bandar....
ntah macam mana, boleh lak kita org terlibat dengan
konvoi lamborghini....
pergh kereta x menahan....
cantik menarik ko memang....
sendiri sambung lah......hahahhahaha..
jom tengok sikit pic...

Pic nie masa kitaorg nak start berkonvoi...
masa nie rilex2 dulu...
amik gambar dulu....
rest cukup2...
sebelum berlepas....
huhuhuhu....emang best lah....
opps lupa nk ckp siapa peneman ku....
ak dn sahabatku.....
Hafiez Dean dan Ilyas Yusof....
hanya kami merasai kehangatannya.....


hhmmm macam biasalah...
gambar ak lah dulu....
nie kereta Ilyas....saja nk bergambar
dekat kereta dia...tengok
buat bisnes pon leh dh pakai 
kereta macam nie....
apa bisnes dia????
tanya dia jelah.....
huhuhhuhu....




Haa nie baru betul tuan punya kereta....
saja lah 2....
nak juga mengalah kan aku....
oppss....kereta ak mana yea...
x pe....sabar dulu....
kita buat satu2....
dah ready ker nak naik kereta 2 abang oii....
apa2 pon kami je yg rasa....
tengok...bersianr lagi kot....
bling2....


hhhmmm...dah tertanya2 kan....
mana lah kreta Hafiez Dean nie????
nie lah ak nya kereta....
cantik x????
siapa nak sewa, boleh call Hafiez dean....
1300224455....
nk bergamabr Rm 1 yea...
ehhh cam kat kedai lak....
gurau jer....nk ker???
amik je lah....bagi free, banyak lagi 2....


Ishh dia nie....
sibuk je nak bergambar dengan kereta aku...
g main jauh2....
kereta ko mana.....hahhahaa
x pe lah...dh dia nk sangat....
bg je lah satu....huhuhuh
seronok lah 2....dpt bergambar ngan 
lamborghini aku...
kuning lagi 2....Kalau Syahmin post makanan...
Hafiez Dean edit entry lamborghini....


Tak sampai motif sebenarnya....
Hafiez Dean and Ilyas hari nie....
saja nk g kuantan, atas apa yg syahmin suruh....
amboi.....depa dok jalan sakan kat kelantan....
x ajak aku pon....huhuhuhu....


Haaa nie lah motif sebenarnya....
kami pi amik baju tuk pertandingan larian kita semuala esok....
Ehh cam x caye je Hafiez Dean masuk larian....
10 Km lak 2....betul ker???
tanya tuan badan je lah....huhuh...
apa2 pon hope korg doakan kami menang....
samaada menang larian atau cabutan bertuah...
hehehe...
thank yea....sebab sudi luangkan masa baca entry 
hafiez dean nie.....

Akhir kalam....2 je lah post Hafiez hari nie...
saje nk bangkitkan suasana.....
kalau x puas hati, nak tahu perasaan 
naik lamborghini, nk tau apa2 lah....
leh comment yea....
ti kotaorg balas....
sekian....wassalam....moga terhibur....

Thursday, November 15, 2012

AGENT PERCUMA





SALAM MAAL HIJRAH 
Tawaran sempena MAAL HIJRAH 
Iklan Zalora (versi oppareload)(sah sehingga 16.11.2012 6.00ptg) 

SILA beritahu isteri , girlfriend , adik , kakak , ibu mertua dan lain2 tentang CARA PENDAFTARAN PERCUMA UTK JADI AGENT OPPARELOAD. Tau tak, apa yg perlu dititiberatkan pasal BISNESS tu ? Rajin , Mudah , dan Mesra pelanggan. Beratus kelebihan , banyak kemudahan. Dan yg paling gila lagi , komisen akan diberi sebab menjadi AGENT OPPARELOAD ! (^_^)' 

OPPRELOAD merupakan agent sah yg mendaftarkan agent reload @ topup handset.. 

cara-cara nak jd agent free...
1- like fan page kami 

2- Tuliskan sms mengikut format dibawah.. 

Format: 
REGOPPA<>pakej free<>nama anda<>no. hp<>Negeri 

contoh: 
REGOPPA PAKEJFREE IZWAN 0123456789 SARAWAK 
hantar ke 0137914776 

tunggu msg dari OPPARELOAD .. =D

MUTIARA KATA DARI USTAZ AZHAR IDRUS

Assalammualaikum....entry hari nie Hafiez nk share....
Share apa yea???
Share mutiara kata dari ustaz Azhar Idrus....
siapa 2??? x kenal lah...
Ustaz Azhar lah....yg suka buat lawak bila ceramah 2....
awk nie memang ketinggalan betul lah....
sekarang nie kan ade series Kemah Keming Ustaz Azhar Idrus...
bg pelajar UMP, leh download kat sharing yea...
semua tahu kot bila sebut tentang ustaz Azhar Idrus....
hhhmmm.....

Jom baca, kalau nk share pon boleh, nk comment lagi lah
dialu-alukan....



Jangan hanya melihat KEBURUKAN ORANG,
kerana SEBURUK-BURUKNYA dia,
ada 1001 KEBAIKAN yang kamu tidak pernah lihat :)

Perempuan yg cantik akan membuka "mata lelaki"
Tapi perempuan yang baik akan membuka "hati lelaki"
Pilihlah nak jadi cantik atau baik ? :)

‎"Assalamualaikum. Hai cik adik leh kenal? Tak jawab dosa tau!"
Makruh jawab salam ini sebab boleh membawa kepada fitnah

Satu suap rezeki yang halal masuk ke dalam mulut isteri kita
sama macam kita bagi satu sedekah kat fakir miskin.

Kena ingat bila menjadi suami atau isteri,
kedua-duanya ada tanggungjawab
yang akan ditanya oleh Allah di akhirat nanti.

Sayangi isteri kamu walau seburuk mana pun perangai mereka.
Mereka anugerah yang tak ternilai bagi insan yang bernama suami.

Isteri bila pergi shopping kalau boleh dengan tauke kedai pun dia nak beli.
Sebab tu suami kena selalu pimpin tangan isteri.

Masih bernyawa adalah nikmat yang luar biasa.
Sayangnya, jarang-jarang manusia mensyukurinya.

Bila terasa diri itu terlebih baik dalam segala hal
maka sebenarnya dia berada di atas jalan syaitan

Hukum mesej dengan bukan mahram harus bila benda mustahak,
makruh bila benda lagha,
haram bila timbul nafsu syahwat.

Semua lelaki adalah sama kacak,
namun yang paling kacak di antara mereka
ialah yang paling baik iman dan akhlaknya.

Jangan terlalu sombong
kecuali jenazah kita boleh bergolek masuk sendiri ke dalam lubang kubur.

Bimbinglah isterimu dgn penuh kasih sayang,
didiklah mereka mnjadi wanita solehah
kerana mereka bakal mnjadi kekasih syurgamu.
Suami yang terbaik adalah suami yang memaafkan
segala dosa dari isterinya setiap hari sebelum tidur.

Kita janganlah taksub sangat dengan artis.
Haram jadinya kalau kita terlampau taksub dan memuja mereka

Sunat buang air kecil dalam keadaan duduk.
Oleh itu siapa yang kencing berdiri,
perbuatannya makruh tapi tak berdosa.

Carilah harta sebanyak mana pun tapi jangan jual agama.
Sampai masa solat kita solat, jangan kejar dunia semata-mata.

Boleh buat ayat quran jadikan ringtone
tapi jangan bunyikan dalam tandas
dan jangan matikn ringtone melainkan penghujung ayat

Tengok kat stadium berapa ribu org boleh pergi itu pun bertiket.
Tgk kat masjid berapa puluh org pergi itu pun percuma.

Syaitan tidak pernah berputus asa untuk menarik kita ke neraka.


Ok lah sampai disini sahaja...best kan kata2 ustaz Azhar....
hehehe....
wassalam....moga kita dapat saham bila membacanya....