Wednesday, October 31, 2012

FANTASTIC: RUMAH TERBALIK PERTAMA DI MALAYSIA

FANTASTIC: RUMAH TERBALIK PERTAMA DI MALAYSIA

Assalammualaikum & salam perpaduan semua....
Hari nie entry Hafiez pelik sikit...
tapi benar juga lah....
hehehe....teringin nak ikut cakap bapak...
"Kalau mahu lihat, pergi sana saja, ambil itu gambar"
hahahahaa....jom tengok, rumah 2 macam mana yea????
menarik nie....eeaa x sabarnya....
isshhh ruginya kalau duduk sabah & serawak x pergi sana...

Rumah terbalik di Tamparuli, Sabah kini menjad tarikkan pelancong.

Bangga apabila rakyat negara kita ada juga yang kreatif seperti orang-orang kat eropah tu. seorang anak kelahiran Sabah Negeri Di Bawah Bayu telah membina sebuah Rumah Terbalik pertama di Malaysia di Kampung Bantayan-Telibong di Sabah. Menurut Pemilik Rumah Terbalik ini, Ia dibina untuk menyampaikan mesej alam sekitar.

 
 

Pemiliknya berkata lagi, semua peralatan diletakkan secara terbalik seperti peti sejuk, dapur memasak dan periuk nasi di dapur serta mesin jahit. Dan dengar kata, kos pembinaan rumah ini menelan belanja sehingga setengah juta.

Ini Adalah antara salah satu sebab mengapa anda harus melawat sabah. Kalau nak melawat rumah ini, Pengunjung boleh melawat rumah terbalik ini dengan bayaran masuk sebanyak RM10 (pemilik MyKad) RM18 (Pelancong) dan RM5 untuk kanak-kanak berusia sehingga 12 tahun.

Alamat rumah ni pula ialah:

Kg. Telibong, Batu 21,
Jalan Telibong Tamparuli,,
89208 Tuaran Sabah,
Malaysia.

Hhhmmm....sesiapa nak tengok tempat nie boleh lah pergi.....x jauh pon....negara kita pun ade rumah macam nie....x payah pergi jauh2...sabah je pon....bawak family ramai2 pakat pergi sana....hehehe
nanti amiklah gambar & post dekat sini....hihihi...

semoga dapat info yg berguna untuk warga viewer....huhuhu
"macam2 ada"
wassalam.....

9 comments:

  1. errr mcm mana nk tingal dlm rumah ni smue terbalik @_@

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhmm...rumah nie ibarat macam muzium jer....tuk dilawati....tp dalamnya semua terbalik....ibarat kita berjalan dalam rumah di atas syiling rumah, bukan lantainya....imagine lah yea....huhuhu

      Delete
  2. Replies
    1. hehehe...mudah-mudahan x lah....insyaallah

      Delete
  3. haha , mesti pening kan tengok barang2 terbalik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha...tau x pe...mesti pening punya lah....nk languk keatas je....

      Delete