Monday, October 29, 2012

PIRAMID DI MALAYSIA...BENARKAH???

Assalammualaikum semua....Hari nie Hafiez nak cerita pasal piramid...
betul ke piramid wujud di Malaysia???
jom kita baca...
kalau x baca macam mana nak tahu kan....
huhuhuhu


Di tengah-tengah hutan belantara Pahang sebuah Piramid dikatakan telah ditemui. Kini ia sedang dikawal rapi oleh Pasukan Komando. Dikhabarkan juga mereka yang pernah masuk ke dalam piramid ini, bila keluar dihinggapi penyakit misteri dan akan pulih sendiri selepas beberapa minggu.


Persoalannya, kenapa ia dikawal begitu rapi? 


Piramid telah dijumpai di beberapa buah negara di seluruh dunia iaitu Mesir, Mexico, Peru, Nubia, Malaysia, Iraq dan China. Kesemuanya memiliki struktur dan sifat yang sama. Antara keunikan piramid ini, ia membias cahaya dari reka cipta dan reka bentuk yang akan menerangi seluruh kawasan dalam piramid dengan terang dari cahaya matahari. Ini cukup menakjubkan, tetapi sapa yang bina? Ia bukan kecil...

Adakah orang Melayu membina piramid di hutan Pahang ini?

Contoh-contoh piramid yang ada di dunia ini.....jom tengok....


2 Foto di atas merupakan Piramid yang ditemui di dasar laut Okinama Jepun dan juga didakwa Piramid Melayu. Ada yang mengatakan kerana terdapatnya keris di ke empat penjuru piramid tersebut (foto masih belum ditemui) dan ia dianggap masih belum kukuh kesahihannya.


Jika kisah di atas ini adalah benar, maka kita harus sedar bahawa bangsa MELAYU ini merupakan satu bangsa yang luar biasa kehebatannya. Jika tidak, masakan kita mampu menempa banyak sejarah dan peristiwa yang menyebabkan negara kita terkenal di seluruh dunia. Mengapa pula negara kita sering dicuba ganggu oleh bangsa Yahudi seperti membiaya beberapa pemimpin politik untuk merampas kerajaan. Siapakah mereka yang sebenarnya, apakah yang mereka mahukan dan siapa pula selepas Anwar Ibrahim yang mungkin telah mereka (Yahudi) tahu insan ini memiliki gen atau DNA yang hebat dari keturunan mereka (saya mendapat firasat siapa insan ini). Wallahualam dan ini sekadar cetusan fikiran saya sekadar tiba-tiba.


Sebuah bukit yang berbentuk seperti Piramid yang terdapat betul-betul di hadapanSaufiville Resort Janda Baik Pahang. Adakah ini piramid tersebut? Kalau nak tahu, apa kata kita datang sendiri tempat tu, teropong lah sekali, mana tahu betul ker????

7 comments:

  1. betul tu tamadun bangsa melayu mmg ada piramid lokasi seperti saudara cakapkan di pahang mmg dikawal oleh komando . blog militarymalaysia pun pnah kupas pasal ni tetapi biarlah ianya menjadi rahsia :)

    ReplyDelete
  2. tak sangka ada piramid kat Malaysia. hmm,aneh2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhmmm....betul 2....rasa macam pelik je kan....kita nie manusia....x dapat jangkau benda yg dah berlaku....ilmu pun terbatas....hhmmm...

      Delete
  3. bangunan menyerupai piramid yang ada di nusantara bukan hoax,di Indonesia cukup banyak bangunan mirip piramid peninggalan zaman purba.kami menyebutnya punden berundak-undak bukan piramid karena punden berundak-undak tidak sama dengan piramid dari segi bentuk bangunanya.jika di Indonesia saja sudah di temukan beberapa punden berundak-undak maka mungkin di malaysia juga ada.saya lebih suka menyebutnya punden berundak-undak untuk membedakannya dengan piramid karena piramid milik bangsa mesir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya dari ukur karbon, piramid bukan dibina oleh bangsa Firaun mesir purba tetapi dibina oleh bangsa yang sebelumnya iaitu beribu-ribu tahun jaraknya. Bangsa firaun mesir purba hanya menghias dan menyelenggara bangunan itu. sebab itu lukisan atau mural di dinding dalam piramid jauh lebih muda dari struktur binaan itu sendiri.

      Delete
  4. Tak di nafikan jika dapat melihat di sauville resort , janda baik.

    ReplyDelete